TZ: Jak se zachovat v případě požárů v turistických destinacích či zpoždění zavazadel?

Tisk Email

(4. července 2024, Praha) Začátek prázdnin patří k nejvytíženějším termínům z celého roku. Ovlivňuje jej rekordní poptávka po zájezdech, přetíženost vzdušného prostoru, vytíženost pracovníků na letišti a stejně tak vysoké teploty, sucho a riziko požárů v oblíbených letních turistických destinacích. Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) proto turistům radí, jak se i v těchto okolnostech připravit na cestu, jak předejít nepříjemným situacím a jak si užít pohodovou dovolenou.

Cestující by neměli zapomenout před cestou na vhodné cestovní pojištění, které kryje nejen úrazy a zdravotní komplikace v zahraničí, ale může být praktické i v případě nutnosti storna zájezdu před samotnou cestou, odpovědnosti za škodu na zdraví a majetku či právě i v případě zpoždění zavazadel či jejich ztrátě.

„Jestli se turisté v zahraničí octnou bez zavazadla, mohou si na místě zakoupit základní hygienické potřeby či nutné oblečení, konkrétní podmínky najdou na webu letecké společnosti i u pojišťovny, kde mají sjednané cestovní pojištění. Je potřeba si uschovat účtenky spolu s potvrzením o reklamaci a štítku od zavazadla i palubní vstupenkou. Do příručního zavazadla, které si berou cestující na palubu, by si měli zabalit léky, kosmetiku v baleních do 100 ml v uzavíratelném sáčku o objemu 1 l, nabíječku na telefon, ale u letních destinací pro jistotu také plavky a sadu náhradního oblečení,“ dodává mluvčí cestovní kanceláře Čedok Kateřina Pavlíková.

V případě vykládky zavazadel při zpáteční cestě mohou cestující, kteří se potýkají s delším čekáním, využít reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude co nejdříve v následujících dnech doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři.

Vlivem vysokých teplot, sucha a silnému větru se v oblíbených turistických destinacích setkáváme také s výstrahami před požáry či samotnými lokálními ohnisky. „Doporučujeme proto všem turistům registraci do systému DROZD, respektovat pokyny bezpečnostních složek a uvádět cestovním kancelářím správné telefonní kontakty, které mají s sebou v destinaci, aby je bylo možné včas kontaktovat s dalšími informacemi a zjistit, kde se v případě mimořádných okolností nacházejí,“ upozorňuje Jan Papež, místopředseda pro vnější vztahy ACK ČR.

Jak si užít pohodovou dovolenou a na co nezapomenout před cestou či v destinaci najdou cestující mj. i v tzv. Desateru pro vaši dovolenou. To vydala Asociace cestovních kanceláří ČR ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí ČR.

Kontakt pro média:

Hledání členů

VYPLATÍ SE VÁM ČLENSTVÍ V ACK ČR?SPOČÍTEJTE SI TO!

Máte nějaké dotazy nebo zájem o členství?Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Metodiky

Ne x oprávněné podnikání

Jak postupovat v kritických situacích v cestovním ruchu

Péče o kvalitu

Kontakt

Asociace nesmí vstupovat do smluvního vztahu mezi zákazníkem a cestovní kanceláří.  Tj. není oprávněna řešit reklamace a zaujímat k nim stanoviska.

Smluvní vztah se řídí uzavřenou smlouvou o zájezdu. V případě, že nejste spokojeni s postupem cestovní kanceláře, je nutné se obrátit na správní orgán (soud/mimosoudní řešení sporu ADR při ČOI).

ACK ČR
Lípová 15
120 44 Praha 2
E-mail: ackcr@ackcr.cz

Free Vector | Instagram icon

Chcete dostávat nabídky na semináře ACK ČR?
Napište nám na ackcr@ackcr.cz

Veletrhy

 

 

 

 

 

Partneři

 

 

Mediální partner